Mörkrets ring

Hejsan folket!
Nu är det natt och jag kom precis hem. Min dag har bestått av kompisar, enbart kompisar och lite dator :P.
Jag började dagen med att sticka ner till en pizzeria och träffa en kompis, vars flickvän gjorde slut en stund innan dess.
Han är med i kompis-gänget jag skrev om i förra inlägget, men med tanke på att hans tjej som också är med där så ville han hoppa av men jag sa till honom att stanna. Innerst inne ville han nog inte hoppa av, men jag förstår honom hur det känns när en tjej gör slut och det är ju inget kul precis. Men han har då inte hoppat av och det är bra :D.
De som vill får ju hoppa av men inte om de inte egentligen vill och dessutom skulle det bli som ett tomrum. Alla är guldvärda eftersom vi är så bra kompisar allihopa :).

Sen stack jag vidare till lägenheten, där folket bor som jag var och hjälpte till med flytten. Vi satt och snackade, drack kaffe och skrattade :). Jag hjälpte till att plocka undan och plocka upp lite saker sen flytten. Sen skulle de äta, så jag stack vidare.

Sen hamnade jag hemma hos Emma. Hon hade ingen aning om att jag skulle komma som jag brukar meddela. Porten var öppen och det var bara till att gå in utan att skicka ett sms om att jag stod nedanför. Så jag ringde på dörren, hennes mamma öppnade och jag gick in. Emma såg ganska så förvånad ut, likaså Zäta, som han nu mera heter :D. Innan vi döpte om honom hette han Tobez och på riktigt heter han Tobias ;).
Vi satt i alla fall och umgicks lite och snackade loss. Emmas mamma bjöd mig på kaffe som hon alltid annars gör och jag är ju en riktig kaffeoman :P. Kaffe är gott :).
Senare kom Shino (Senad) och Michelle. Men Shino gick igen för han skulle väg. En stund efter det kom Malin och Lina.
Vårt lilla underbara kompis-gäng har vi döpt till A-A. Vet inte än hur vi ska stava det och så men det är namnet i alla fall :).
Låter kanske skumt med namnet men det är det inte ;) hehe :P.

Sen stack jag till hemköp och köpte te och därefter hamnade jag hemma och åt. Det var meningen att en kompis skulle komma och dricka te, men det blev inte, så jag fick ta mig till vår gemensamma kompis och träffa henne där istället :).

Nu sitter jag på msn och skriver med Malin samtidigt som jag skriver sms med Lina. Funderar på att sova snart, är väldans trött. Jag kan ju lägga mig tidigt för en gångs skull :P.

Godnatt på er vänner!

P.s Emma, hoppas du hittar din ring. Även om du inte behöver den mer så kan det ändå vara skoj att titta på den om 10 år som jag sa. Men jag, Zäta och Shino gjorde vad vi kunde för att hitta den. Du sa tack, men det behöver du inte vännen<3. Du är vår vän och så ska det återbli. Vänner hjälper man i nöd och lust tills döden skiljer en åt :).

/Markow


Kommentarer
Postat av: Marie

Du skriver verkligen bra... Fortsätt med det.. Kanske blir en fin bok någon dag som jag kan läsa när jag blir gammal och grå.. Måste ha lite roligt då ju... Kram Marie

2008-07-10 @ 13:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0