Flytta!

Godmorn vänner!
Idag är jag ledig från sommarskolan för jag har sen innan lovat moderns kompis att hjälpa till med flytt. Så om cirka 40 min ska jag sticka till hennes gamla lägenhet och hjälpa till :).
Den här personen som jag ska hjälpa kallar mig för bror och jag kallar henne för syster. Det är en tjej vi alla är mycket stolt över. Hon har gått på droger en väldigt lång tid och nu ett tag har hon bott på behandlingshem och fått vård. Hon bor där än men blir snart utskriven och ska flytta till ny lägenhet och börja om på nytt.
Under perioden som hon gick på droger så var det inte mycket kvar av henne, hon var smal och eländig. Förlorade sitt jobb, stal saker och sålde för att få råd med drogerna. Hon blev magrare och magrare och jag blev ledsen för var dag som gick. Jag såg henne hög några ggr och det var ingen vacker syn. Men vad som än händer kommer hon alltid betyda jätte mycket för oss.
Nu när hon har varit på behandlingshemmet en lång tid så har hon gått upp i vikt, minst 30 kilo. Hon ser ut som en helt ny människa.
Förut var hon som ett skelett. Nu är hon snygg.
Men jag är bara orolig att hon ska börja igen med drogerna. Gör hon det kommer jag bli riktigt ledsen. Hon betyder mycket för oss och är en riktig glädjespridare.

Så idag ska jag hjälpa henne med flytt i alla fall från hennes gamla, till hennes nya lägenhet. Sen flyttar hon in någon gång i Juli.
Alltid när man hjälper folk så får man något tillbaka. Det kvittar om man får betalt eller andra saker, det är vänskapen man får tillbaka, glädjen och det fina med allt. Kanske får jag låna hennes lägenhet någon gång i sommar. Vem vet ;).

Förresten nu när jag loggade in på min blogg, så hade någon kommenterat min blogg och kallar sig för anonym :S. Är det någon som känner sig vid det? Du som skrev i alla fall, det var fint skrivet och jag blev glad när jag läste det :). Gärna mer såna kommentarer :D. Jag har en misstanke om vem det är men är inte säker ;).

Jag skrev igår vid lunch att jag skulle skriva igen på kvällen, men förlåt! Det blev inte eftersom min dator var seg som den var på kvällen och jag förstår inte än vad som gjorde den så seg. Datorn brukar sega men inte så mycket som igår kväll. Men nu skriver jag i alla fall igen och kommer att skriva mer när jag är klar med flytten osv.

Kommentera gärna, vill gärna veta vad ni tyckte om det jag skrev om vår vän :). Jag försökte skriva det så bra och detaljerat jag kunde.

Ha det så bra alla!!

/Markow

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, jag tror du anade vem det var när jag skrev espresso ;P. Ha det fint bror!

2008-06-25 @ 10:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0