Förlåt!

Heeej vänner!
Nu är det fredag och det är nationaldagen och man är ledig från skolan. Sitter nu framför datorn och har precis pratat med Ida i telefon. Så nu sitter jag här medan jag har sällskap av Jason Mraz med hans låt "Im Yours" i högtalarna på lagom hög volym.
Jag döpte rubriken till "Förlåt" för att jag inte har skrivit och ni har klagat på mig av den saken hehe. Men det är så här att i går förmiddags skrev jag ett jätte långt inlägg (som vanligt) men det gick inte att publicera, det var någon slags uppdatering som var igång inför någon slags flytt i natt här inne så det försvann :(. Men i alla fall så skrev jag om att jag skulle till Höganäs och umgås med polare. Jag träffade Kakan, Madde och Mumsan. Vi har våra smeknamn vi kallar för varandra. Folket säger ju Markow till mig så ;).
Men i alla fall så hade vi döö kul och sen åkte jag och Mumsan på samma buss igår, hon hoppade av på knutan i Hbg och jag åkte vidare till Landskrona. Min syster Sara hamnade på samma buss med mig från hbg. Men bussresan från Höganäs till Hbg var lite små-jobbig  eftersom vi hamnade på en buss med säkert 50 studenter som sjöng och hade sig. Jag kan låtarna utantill så gott som.
När bussen hamnade i Landskrona hoppade syrran av och jag åkte vidare till nästa busshållplats. Där träffade jag på två polare, en sen skolan där vi gick tillsammans från förskolan till nian och en annan kille som var där med. En stund senare promenerade jag iväg till Rådhustorget och framför mig låg en kille som blödde en massa blod. Jag gick fram snabbt och tryckte på med papper på såret och försökte stoppa blodet, samtidigt som jag höll ner honom på marken så gott jag kunde för han fick inte resa sig upp. Vi var nog 5 st som hjälpte honom. Det var blog precis överallt och på oss. Men mina kläder klarade sig rätt bra.
Ambulansen tog 40 min på sig att komma dit..förjävligt rent ut sagt! Där låg killen och blödde och dom kommer en vecka senare.  Sjukt.
Men i alla fall så kom dom och hämtade honom och vi andra stannade kvar och snackade om saken och tittade på allt blod som låg på gatan. Vi fick våtservetter av en vakt som vi fick torka armar och händer med.
Jag gick vidare hem och satte mig här framför datorn en stund och kollade till ett spel, informerade modern om kvällen, sen gick jag och la mig igen. Sköönt.

Jag vaknade vid 11.00 idag och hade några sms på mobilen från Mumsan och Madde som jag svarade på.
Sen pratade jag med Ida i telefon och hon sa att vi skulle på bio, så det kommer nog bli roligt. Jag ska ta tåget från Landskrona 15.45 så hoppar Ida på i Dösjebro och Danni hoppar på i Kävlinge och vi åker vidare till Lund. Vet inte om Sara ska med men det får man hoppas :). Jag minns inte vilken film vi skulle se men det blir säkert bra ;).

Nu ska jag in i duschen och raka skägget och plugga om jag hinner.

Tycker ni att det blev för livet skrivet denna gången så skriv det i en kommentar eller meddela mig på annat sätt så ska jag bättra på det i nästa inlägg, det blir förmodligen ikväll/i natt någon gång ;).

Ha det så bra alla!!
Hejdå!

/Markow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0