Hot!!

Hejsan vänner.
Idag är det riktigt varmt ute, det är ju nästan så man inte kan andas, man kan nästan tro att jorden ska gå under, att allt börjar med ett riktigt varmt väder och sen till slut så börjar byggnader och grejer brinna upp och det blir rena armageddon på jorden. Men det får vi inte hoppas att det blir. Det tror jag inte heller men undra varför det är så varmt egentligen..är det kanske för att vi har förstört miljön så pass mycket eller är det bara vanligt väder som skulle kommit fast vi gör allt för att förstöra här på jorden? Vissa gånger kan man tro att vädret är pga av oss, hur vi lever och lär. Det har lite funderingar man får när det blir så här, men å andra sidan ska man ju inte klaga på vädret, ni som läser tycker säkert jag är skum som klagar på fint väder, men det gör jag inte. Jag tycker om detta vädret jätte mycket men man börjar ju ändå undra..det är faktiskt härligt att sola, vart man än går kommer solen på en och man blir så gott som brun. Jag har blivit jätte brun i ansiktet, det är många som påpekar det och sånt är ju faktiskt roligt :). Att folk märker att man är där och märker en viss förändring på en. Oftast får jag mest kommentarer som "Erik, har du gått ner i vikt?" "Jäklar, har du bantat?" då blir man ju ändå glad och skiner upp för så fina kommentarer, det är sånt man vill höra. Men det man däremot inte vill höra är "Du ser snarare ut att ha gått upp 30 kilo" för den kommentaren blev jag faktiskt sårad och det vet personen om men ändå har personen sagt så länge och många ggr. Fick en ursäkt sen men sånt känns ju ändå, man tänker "Tycker han/hon verkligen så om mig?" men jag försöker att inte se det så gott jag kan, jag är den jag är och jag kommer alltid vara den jag är.

Sitter nu i skolan i biblioteket och skriver i min blogg lite och jag funderar på att dra hem. Samhällslektionen är ändå slut och jag ska hem till Ida runt 16.00 och hjälpa till med några grejer. Jag tycker om att göra saker, saker som man vet är nyttiga och man tjänar på att hålla sig igång. Jag letar sommarjobb för fulla muggar och Ida har hjälpt mig jätte mycket med det, samtidigt som hennes mamma var med och hjälpte till lite igår med tips osv. Det känns bra att få stöd i det man gör och vill göra. Jag vill ju helst ha ett sommarjobb som personlig assistent, får jag inte det så vill jag ha ett som jag kan hålla mig igång med. Klippa gräs, mocka, eller vad som helst. Jag vill inte bara sitta på rumpan och göra nada.

Jag skriver mer senare ikväll när jag kommit hem från Ida, så får ni veta lite om vad jag hittat på för skoj :). Ta det nu lugnt i värmen och tänk inte för mycket på det jag skrev i början av inlägget om jorden :P. Vill ju inte skrämma upp någon precis hehe. Ha det så bra alla!!

Hejdå!

/Markow



Kommentarer
Postat av: Susanna

Du är en fin kille som du är Erik,ändra ALDRIG på det! Kram/ Sussie

2008-06-02 @ 17:44:07
Postat av: Flay

Erik du ska inte lyssna på sånt skit. Du är fin som du är. Du är bäst vännen. Kraaaam på dig bompis.

2008-06-02 @ 21:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0