Jobb, jobb och mera jobb :)

Hejsan vänner!
Idag har det varit slitsamt, jobbigt men samtidigt trevlig, roligt :). Idag har det varit både skola och Ida. Jag åkte hem till Ida runt 16.00 ungefär. När jag kom hem till henne och gick genom hagen som alltid, red hon runt på sin häst, hon är så vacker uppe på hästen. Hennes blonda hår glänser i solen, hennes leende verkligen matchar med solen och dess fina väder. Senare åkte jag, Ida och Tord iväg till Skrävlinge eller vad det hette, Ida övningskörde. Ida körde faktiskt bra :). Men det vet jag sen innan ;). När vi kom till stället där borta så träffade vi på Tords bror och hans familj. Vi gick in i ladan och klättrade upp för stegen och lassade hö balar för fulla muggar. Emellan hade vi drickepauser, jäklar vad saft det gick åt när jag var där, plus en banan :). Det var väldans svettigt att hålla på där inne med höet. Min tröja var alldeles genomblöt och ansiktet var helt blött. Jag putade med munnen och strävade efter en puss av Ida men hon ville inte ha en "Svettpuss" hehe. Men jag förstår henne :P. Jag har haft riktigt roligt idag och antar att fler med hade det :). Tord skämtade på som vanligt och jag skrattade som jag brukar och Ida härmar mitt skratt varenda gång :P. Jag brukar skylla på varmen. Det var en riktigt händelserik dag och jag har fått lära mig mycket mer om hö än jag redan kunde, fick veta mer om olika saker som jag snappar upp. Förstår inte hur så mycket info kan rymmas i en skalle egentligen. Men det går. Tro det eller ej. Men jag är då riktigt nöjd över dagen, plus att man fick för första gången äta av Idas mat. Det luktade lite bränt i köket men maten smakade gott, pyttpipanna och en bulle plus go-vatten :). Idas mamma kom hem lagom till maten. Det var bara vi fyra som åt eftersom Idas bror och hans flickvän var på bal. Jag längtar tills jag får gå på bal, varje gång jag tänker på bal så tänker jag på Askungen. En fin saga det där.

Jag mår så bra av att träffa Ida..hon är rolig samtidigt som hon är riktigt trevlig, underbar, gullig, fantastisk på alla sätt och vis och en underbar stöttepelare när det verkligen behövs. Tack för att jag har dig gumman<3.

Tack för dom fina kommentarer jag har fått och lite speciellt till dig Flay och "Flayansmamma". Det var fina kommentarer jag fick och jag ska ta åt mig med vad ni skrev. Har fått bättre självförtroende på sistone och bryr mig inte så jätte mycket om vad folk tycker och tänker..det händer att jag tänker på det men försöker strunta i det så gott jag kan.

Nu känns det som man borde gå och lägga sig snart. Det skulle ha varit gött.. har så ont i ryggen :S. Men Tord hade rätt om en sak och det var att när man jobbar på som vi gjorde idag och blir varm så känns inte smärtan i ryggen och det var precis som han sa. Känns nästan som man vill ligga varmt i sängen men då kommer jag ju drunkna i svett eller något :P. Så det vore ju lite onödigt hehe.

Godnatt folket!

/Markow

Kommentarer
Postat av: trbn

ska markow bli bonde på heltid? :)
Nä jag måste säga att du verkar vara en helskön kille markow! :)

2008-06-02 @ 22:57:08
Postat av: Ida

Älskar dig!!

2008-06-03 @ 10:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0