Kaffe + Smörgås

Hejsan alla!
Nu sitter jag på sommarskolan framför datorn en liten stund. Jag började för ungefär 2 och ½ timme och då börjades räknandet med mattematiken. Det går lite sådär faktiskt, gick bra ända tills jag fick resultatet från det jag skrev på matten igår. Det fann rätt mycket rätt men var inte beredd på dom fel jag fick heller förstås. Men det är bara till att ta nya tag.
Läraren sa att jag fick ta lite paus och det gör jag nu med.

För en stund sen fick vi kaffe och smörgås. Väldans gott kan jag säga :).
Folk har sagt att jag dricker mycket kaffe, när jag väl tänker till lite så kan jag upptäcka det med. Men kaffe är gott så vad gör man. Det får mig med att känna mig piggare, men det känns snart som att det inte påverkar mig mer.
En lärare här på sommarskolan sa: "Du dricker mycket kaffe, men du är ju omvårdnadselev." Då tänkte jag, jaha det har med det att göra..det lät väldigt lustigt men det är nog sant med skulle jag tro. Man dricker ju mycket kaffe inom vården har jag märkt. Vet inte om det beror mer på att man är omvårdnadselev att man dricker mer kaffe men det kan ju säkert stämma ;).

Det finns mycket jag går och tänker på om dagarna och det blir nästan jobbigt. Vet inte hur man ska få ut alla tankarna. Men det är inga negativa tankar, eller jo ibland men inget så jätte allvarligt, kanske.
Jag har hört att man verkar smart när man tänker mycket, men det kan jag inte tänka mig. Inte när det gäller mig.
Men vem vet ;).

I alla fall så slutar jag sommarskolan för dagen och det känns rätt skönt ändå. Sticka hem och lägga sig på soffan en stund och glo på "Hem till gården" på tv4 och när det är slut och om man är vaken så blir det "Våra bästa år" på tv3. Om man verkligen envisar sig med att inte somna på soffan så blir det "Oprah".

Man har hört många roliga kommentarer i sitt liv men det roligaste är nog bland annat: "Du är som en tjej, du gråter till Oprah och du pratar en hel del av ditt liv i telefon". Båda sakerna gör jag, men tjej? Nejdu jag är en kille som tycker om tjejer. Men har kanske lite udda intresse :P.

Folk tycker det är kul när jag säger eller skriver som på t.ex internet att jag måste gå ifrån datorn för att sätta mig och glo på "Oprah" eller på "Hem till gården" eller "Våra bästa år". Men sån är jag :).

Nej nu får det bli mer matte..så jag går vidare till lektionen med mitt kära kaffe ;).
Det blir förmodligen ett inlägg till ikväll.

Ha det gött alla!

/Markow

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag älskar din blogg! ^^ Man blir så glad. :) Och på tal om kaffe, som får mig att tänka på god espresso, så köpte jag ett helt kit med espressokoppar + fat! Jätte fina!:D Så är du minst anar det så blir du bjuden på kaffe/espressofika. ^^ Titta in på min blogg. Kramis

2008-06-24 @ 17:25:07
URL: http://sararodett.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0