Kalaset över och alla nöjda

Hejsan alla igen!
Det var ju tänkt från början att jag skulle skriva så gott som 3 ggr, minst 2 ggr per dag. Men det har inte blivit riktigt för det verkar som jag har fått mer att göra om dagarna nu och datorn har ju varit lite paj ett tag..men i och med att det händer mer nu så ska jag ändå försöka att skriva fler än 1 gång per dag ;). Jag tycker ju som sagt att det är roligt att skriva och det verkar som att ni trivs med min blogg med, med tanke på alla goa, trevliga och kommentarer jag har fått.

Nu ska jag skriva lite om gårdagen och denna dagen. Det började igår med att jag vaknade och hade lite ärenden att ordna med här hemma. Gjorde i ordning mig och åkte iväg till Dösjebro. Jag var hemma hos Ida runt klockan 14.00 ungefär och medan Ida höll på med borden i tältet där vi senare befann oss, gav jag henne en present :). Ett fint halsband med ett foto på mig i. Hon blev glad :D. Och sen fixade och donade jag med dom sista grejerna. Ida och hennes mamma, styv-pappa, bror och brors flickvän hade fått till det bra när jag kom dit. Det såg riktigt trevligt ut, och det var det också :). Vid 15.00 ungefär började det trilla in lite människor, folk som jag inte har träffat innan men var trevligt att träffa dom, alla verkade så glada och trevlig så :). Och som vanligt är jag lika social som alltid, ställde mig upp så fort det kom folk och hälsade glatt, presenterade mig. Vissa som kom dit tittade på mig som om dom tänkte "Jaha och vem är du" :P hehe. Men det fick dom reda på :). Det var en riktigt trevlig kväll och Tord vart riktigt nöjd, han fyllde 50 år och fick många presenter. Jag själv gav honom en blomma. Jag har inte känt Ida och hennes familj så länge så det är svårt att veta vad man kan tänka sig köpa till en 50 åring. Men det blev nog bra så, verkade som det i alla fall :). Jag är som jag är, jag vill gärna ha något att göra hela tiden, så jag kokade kaffe, fyllde på olika saker som tog slut och dukade undan det som vart använt osv. Jag själv gjorde inte det, vi var en del som fixade och hade oss. Men jag trivs med att vara sysselsatt :). Runt klockan 01.30 ungefär gick jag och Ida och la oss..Ida kunde inte somna riktigt så hon höll mig så gott som vaken till runt 03.00, sen somnade vi bägge och sov gott. Det var mysigt att ligga där på den stora luftmadrassen så gott som klarvakna. Ligga och små-prata lite om kvällen och allt möjligt. Jag trivs stort med Ida och hennes trevliga familj :). Dagen efter kalaset åt vi frukost, drack kaffe och gottade oss i solen i trädgården. En stund senare gick jag in i stallet och mockade hästbajs. Det gick bra och det var härligt arbete, det trivdes jag stort med :). När jag var klar kom Ida med en rolig kommentar "Du luktar Bajs" haha ja du, inte konstigt :P. Så det blev duschen, äta go-mat, kaffe och solen. Fick ett plåster av Idas mamma till min hand där jag fått en arbetsblåsa. Får man en sån, känner man sig stolt för det är bevis på arbete :).
Under gårkvällen fick jag ett sms från en kompis i Göteborg som skrev "Ring mig" och nyfiken som jag är, ringde jag henne och frågade vad det var..men hon var typ full och ville bara prata lite. Jag trodde ju det var något viktigt, eftersom vi är bägge två oroliga för en gemensam kompis. Men det var ändå ett trevligt och kort samtal :). Samtidigt som jag pratade med min kompis så sa hon "Oj! Jag vrickade foten" med en lugn röst som vanligt. Det gör väl ändå ont, men hon verkade inte tycka det :S. Skum tjej :P. Sa det till henne idag men då hade hon ingen aning om att hon hade vrickat foten så jag förstod inte det där riktigt hehe. Men hon är go som hon är :). Hon kommer ner till Skåne nästa helg verkar det som :D.

Förresten!!
Jag rökte ingen morgon cigg i morse :). Det är gott tecken..så imorn bitti ska det inte heller bli någon morgon cigg har jag tänkt :). Vill ju sluta med det helt, mest för min skull och lite för Idas skull :). Har ju upptäckt att det blir rätt dyrt i längden och det finns många i släkten som har dött av cancer, så det kanske hamnar hos mig med om jag röker..men jag snusar, fast det ska jag också sluta med (någon gång) :P.

Imorn blir det skola och efter skolan har jag tänt sticka iväg och köpa nya skor..någon dag ska jag sätta in en bild på dom skorna jag har för tillfället, så ska ni få se varför det blir nya. Många har påpekat också att det behövs nya :P.



Nu känns det som att jag har skrivit en hel del om både igår och idag..vet inte riktigt om jag kan ha missat något..hmm..isåfall får det komma med i morgon eller en annan dag. Känner mig riktigt trött nu och har skickat ett godnatt sms till Ida som hon brukar få om kvällarna..nästa sms till Ida blir ett morgon sms :).

Godnatt!

/Markow


Kommentarer
Postat av: trbn

Du har det bra du Markow som har nån :)

2008-06-01 @ 23:16:04
Postat av: trbn

härligt arbete med att mocka? nääääj! Du måste följa med ut i skogen o jaga träd med motorsåg! det är kul! ^^ ;)

2008-06-01 @ 23:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0