Varmt? Oh yeah!

Hejsan folket.
Som jag skrev innan skulle jag till Lill-Olas och där var jag med, med klassen. Det började med att jag tog bussen ungefär 09.20 men det verkade bli lite konstigt för att busschauffören verkade inte riktigt ha koll på vägarna och vart jag skulle hoppa av eller så. Men en tjej på bussen med sitt barn hjälpte mig och sa vart jag skulle hoppa av. Det var snällt av henne. Så när jag väl kom till stranden, träffade jag på en massa från skolan. Vissa solade, andra badade. Där var en hel del små-barn med runt omkring, såg ut som ett dagis var ute på uflykt. Det var så gulligt med barnen, tänk när man själv var så liten och sprang runder och lekte med alla andra. Man gungade, lekte i sanden, badade, skrattade och såg glada ut. Det är riktigt härligt att få tänka tillbaka emellanåt. Det var tre barn på en gungbräda, man sitter på varsin ände och puttar upp sin egen kropp med fötterna. En satt längst ut på vänster sida och en annan på höger och den tredje i mitten. Två flickor och en pojke. Jag hjälpte den ena flickan upp på gungbrädan för hon kom inte upp. Sen fortsatte de sin lek och jag gick vidare ut på bryggan. Där träffade jag på Camilla, Johanna, Niklas, Esbjörn, Svante och Anna och några andra. Esbjörn och Svante är lärare och resten elever. Vi hade roligt, Esbjörn badade som rena fisken i vattnet medan vi andra var kvar på bryggan och skämtade och hade oss. Sen fick vi för oss att putta i varandra och det slutade med att alla skulle putta i mig. Tror ni dom lyckades? Nej! Hehe. Men sen spårade det ur lite och blev lite för mycket skoj. Men sånt händer. Alla är mina vänner och vi hade roligt, det är det viktigaste.

Sen skulle vi alla hem. Jag, Camilla, Anna och Johanna hade följe hem en bit tills vi kom till korsningen. Därefter cyklade Johanna vidare hem till sig och efter det tog Anna bussen. När jag och Camilla hade gått en bit upptäckte jag något mindre bra...min plånbok var BORTA. Fick panik. Men kom på att ena läraren hade den i sin väska sen vi var på bryggan för jag inte ville den skulle bli blöt. Så vi gick vidare hem til hennes mormor och fikade lite och jag ringde modern, hon hämtade mig och Camilla. Jag gick hem och hon gick hem till sin kompis.

När jag var hemma hjälpte jag modern med tvätten och sen gick jag och la mig på soffan en stund och kollade på tv. Blev trött och tog av mig tröjan för jag var svettig som in i. Det var ju riktigt varmt idag. Jag somnade och sov typ en timme om inte mer, När jag vaknade var jag helt blöt av svett. Ganska jobbigt men vad gör man hehe. Jag ska in i duschen nu hade jag tänkt. Lär inte bli på morgonen för det hinner jag säkert inte som vanligt. Ska bli riktigt skönt med en go dusch. Känns som man skulle behöva en kall dusch men då fryser man väl ihjäl istället förmodligen. Men det är skönt att duscha och sen lägga sig efter, då sover man gott.

Min älskling ringde för ungefär en timme sen och sa godnatt. Hon är så underbart gullig och varje gång jag svarar så hör jag hennes gulliga röst. Man blir helt stum nästan. Jag känner mig kär och det känns bra faktiskt :). En massa fjärilar i magen och det känns som att dom blir fler och fler för var dag som går. Härlig känsla :).

Godnatt alla vänner!

/Markow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0