Kaffe + Promenad

Hejs svejs!
Jag kom precis hem. Jag gick ju ner till Maddes och drack en kaffe med min tjejkompis. Sen tog vi en promenix på stan en runda. Satte hos vid fontänen i parken och snackade om allt möjligt och kom överens om en sak som vi har pratat om ett tag, att vi ska ta promenixer helst minst en gång per dag. Vi vill bägge två gå ner i vikt, så det hade varit en rolig grej :).

När vi var ute och gick, så ringde mobilen. Det var Nille :D. Jag har hänt honom sen förskolan, han var med min kompis Emma. Hon hade skvallrat om en dikt jag skrev för ett tag sen. Så han ville ju självklart höra den hehe :). Men det är kul när dikter uppskattas. Men det är väl det att den rimmar på ett roligt sätt, så den blir rolig att läsa.
Jag lästa upp den ur tanken så gott jag kunde men jag kände att det inte gick så bra, kom inte ihåg den riktigt. Var och är ju rätt trött. Ska lägga mig om en stund.
Men här är dikten i alla fall:

Du är fin med ditt söta flin
Du är vacker när du brer mackor
Du är så snygg så jag känner mig trygg
Du är läcker så det nästan räcker
Du är käck när du när näck
Du är snäll förutom när jag får en smäll
Du är busig men samtidigt tjusig


Jag tycker om att skriva dikter, många anser det som töntigt, bögigt, och allt som det kallas nu för tiden. Men vadå? Det är jag :D. Skiter i såna tråkiga åsikter. Jag är jag, du är du, de är de. Så ska det vara.

Nu går jag och lägger mig, ringer bara först ett sista samtal sen är det natti.

Godnatt!

M.V.H Markow




Kommentarer
Postat av: vivi

Bögit? Ehmm. . . Jag tycker de är poetiskt och romantiskt. Dessutom så lyssnar väl alla killar på musik? Typ i så fall skulle dom vara lika bögiga som lyssnar på skiten xD

Kramkalas!

2008-10-14 @ 11:46:12
URL: http://vivivov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0