Sorg och lättnad

Hejsan.
Nu är det kväll och jag har precis vaknat :S. Jag får bli av med mina dåliga vanor :P. Men det går nog inte att ta bort ändå hehe.
Det var då skönt att sova i alla fall :).

Pappa ringde mig idag för första gången på länge och det kändes nästan okänt på något vis. Det var länge sen vi pratade så. Han ringde mig tydligen en halvtimme innan jag vaknade men det missade jag. Så jag ringde upp honom. Jag grät nästan när jag pratade med honom. Men tur var att han inte kunde prata mer.

Om cirka en timme ska jag ut med Erica och dricka kaffe i parken :). Det var mysigt sist vi satt där igår efter att vi druckit kaffe igår :). Mysigt med fontänen och när det nästan inte är någon på stan. Så vid 20.00 ska vi ses där :). Jag bjöd på kaffe igår, så nu är det hennes tur att bjuda sa hon så.

Nu precis var jag iväg mitt i bloggskrivandet. Jag kom plötsligt på att jag skulle iväg på möte om att vara mentor till ett barn som ska lära sig lite mer om Sverige och så. Det låter konstigt kanske, men en som ska lära sig lite mer svenska och så. Kändes kul att kunna vara med och få uppleva det och lära ut. Men jag missade mötet klockan 18.00. Det kändes så dåligt av mig :(. När jag stack dit nu, så var där ingen. Så det mötet måste ha varit kort, mindre än en timme eller så har det inte varit alls. Men jag får meddela de och se om det fortfarande är aktuellt.

När jag hade slutat skolan idag så skrev en tjej på min mobil. Hon skrev typ "Hej. Vem är du?" Så skrev jag "Erik" och då skrev hon att hon heter Erika. Kändes lite skumt :P hehe.
Det visade sig att hon bor i Helsingborg men jag har ingen aning om vem det är. Men tydligen så har jag skrivit till henne för ett tag sen :S. Men vi försöker luska ut nu hur vi har fått varandras nummer.
Jag ringde upp henne innan idag, då sa hon att jag i princip kunde glömma henne. Men hon skrev sen att det var för att hon tycker att jag låter äldre än vad jag är.
Många har trott det genom åren, men okej, jag växte upp snabbare än de andra i klassen i grundskolan osv. Fick basrösten först av alla och tydligen en riktigt mörk röst.
Så ibland måste jag övertyga folk om att jag är född 1989 och att jag är 19 år. Men oftast så går det bra ändå :).

Jag berättar senare när vi har listat ut detta mysteriet, hur det gick :).

Nu ska jag surfa vidare på nätet, men ha det gött där ute.
Förresten..tack för kommentarerna jag har fått :). Och tack Mormor för kommentaren med. Det är klart att jag tänker på er, tänker på er alla där uppe hela tiden och jag saknar er jätte mycket. Hörde att Morfar är tillbaka hemma nu. Skönt. Tack för kommentaren du med Moster :).

M.V.H Markow

Kommentarer
Postat av: vivi

Hehe du har verkligen mörk röst xD

Kramkalas <3

2008-10-14 @ 21:34:57
URL: http://vivivov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0