All färg

Himlen är blå
Varför tittar du på mig så?
Gräset är grönt
Finns det något hos mig du tycker är skönt?
Havet glänser
Vissa blickar har gränser
Marken är grå
Nej, jag går inte på tå!
Solen är gul
Jag trodde du tyckte att jag är ful
Vinden är kall
Tänk om du tycker att jag är ball
Din tröja är röd
Hur ska det bli efter vår död?
All färg är blöt
Undra om du tycker att jag är söt


Nu fick ni en dikt till, efter alla fina kommentarer jag har fått av er. Alla fina kommentarer om mitt skrivande. Vem vill sluta skriva när man får så fina kommentarer? Inte jag i alla fall.

Nu ska jag in i duschen och sen snabbt iväg till jobb, jag försov mig en halvtimme. Så det gick inte riktigt i min planering. Men det får gå ändå :D.
Jag skriver centralt nu, eller vad det heter. Fick inte tillbaka texten efter att jag skrev dikten :P.

Ni får ha det så bra där ute!!

M.V.H Markow


Kommentarer
Postat av: Cemo

va fina dikter du kommer på! =)

(ja, jag tycker du är söt ;O)

2009-07-22 @ 11:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0