Grilla korv?

Godmorn!
Jag kom precis hem från soptippen. Jag, Fredde, Johanna, Martin, Emil och en massa andra stod och kollade på när soptippen brann.
Elden började brinna ungefär runt 01.30 i natt. Jag och Johanna såg den först och ringde dit Fredde, så tog han med sig Martin. Sen träffade vi Emil och kompani lite längre bort ett tag senare.
Men när jag och Johanna såg röken så sa jag till Johanna "Det brinner!!" vi blev helt uppjagade bägge två och började ta oss mot soptippen. Jag ringde 112 men de sa att de vet om att det brinner och att där var brandmän och grejer på plats, plus att dussin andra människor redan hade ringt dit.

Elden var riktigt stor kan jag säga. Både jag och Fredde tog bilder, men Freddes bilder blev mycket bättre än mina och jag kan ändå inte skicka över från mobilen till datorn. Så jag får be Fredde skicka lite bilder som jag kan lägga in.
Det såg verkligen ut som att det var lava över soptippen när vi var 10 meter från elden och det var riktigt jäkla varmt dessutom. Kanske inte så konstigt :P.

Men nu ska jag sova, en ny dag om några timmar för mig. Ska hem till Erica och hämta grejer, sen hem och hoppa in i duschen och sen vidare till Hbg och spela laserdom, senare efter det blir det krogen.
Jag ska dit med Linn och kompani :).

Ha det gött alla!!

M.V.H Markow

Kommentarer
Postat av: Ellz

Jag såg de också, jag sov i stugorna där nere vid soptippen inatt, det stank äckligt :S:S

2009-07-04 @ 08:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0