Hur många % hjärtar vi?

Godmorn på er!
Härlig morgon som vanligt och jag mår underbart sjukt bra :). Förutom att det är fredag och sista dagen denna veckan på jobbet, men på måndag kommer en helt ny vecka att jobba, så man får väl vänta tills dess. Men denna dagen ska jag först gå igenom, jag trivs verkligen på jobbet. Vi kör en sjukt massa utflykter, har allmänt roligt och trevligt hela tiden.

När jag vaknade i morse, så gick jag ut i köket och gjorde som jag brukade. Satte mig under fläkten och rökte, tog kaffe och en tallrik fil med cornflakes och hällde upp vitamin c på glas som vanligt. Sen gick jag ut och satte mig här framför datorn och dricker nu mitt kaffe, när jag har ätit min frukost och druckit vitamin. Jag ska snart in i duschen.

Men när jag gick in i köket förut, så skulle jag få fram Tv4 på vår gamla tv, men det kom inte fram. Istället hittade jag MTV. Det kom en massa bra musikvideor som verkade helt suveräna. Men det stod inte vad videorna hette, så man fick ju mest gissa sig fram. Sen kom det en jätte bra låt, som jag har hört förut men aldrig sett videon.
Det var en tjej som bråkade med sin kille, han skulle dra iväg efter att han har packat sina väskor men ramlar nerför trappan för det låg små kulor vid första trappsteget. Då ramlar han rakt nerför trappan, på golvet och är lite smått skadad. Tjejen hämtar upp killen och binder fast honom i sängen och ska "ta hand" om honom. Hon har på sig en sjuksköterskedräkt och en piska. Hon slår honom på bollarna så han får lida ännu mer. Sen när hon inte är där, så får han för sig att rymma. När han kommer till ytterdörren så hoppar en hund på honom och han blir ännu mer skadad. Hon tar hand om honom igen, men sen försöker han rymma ännu en gång, men då hittar hon en yxa och till sist ramlar hon nerför räcket på sin trappa och ambulansen kommer och hämtar killen.

Men medan jag ser videon, så tittar jag ner en bit. Då ser man den dära jäkla kärleks mätaren. Där man skickar in ett sms på sitt och sin kärestas namn, får en bedömning om sitt förhållande. Typ t.ex: Bertil (25%) Berit. Men tänk på alla dessa människor som tar detta på riktigt stort allvar då? Som verkligen tror på dessa mätare. Det är väl därför den funktionen finns i och för sig..men det är ju verkligen inte bra alls... Jag tror inte på det, verkligen inte. Men det finns de som gör det. Tror man på det så är det kanske inte så bra, men det finns. Jag tycker det är så tradit att folk ska tjäna pengar på att såra andra. Det kostade väl skjortan med? Sen var där en annan grej med "Se om din (hemliga) kärlek är otrogen" Men ge er!! Hur tusan ska de veta det? Det finns ju inte ens på denna jord att man ska kunna säga. "Du..din pojkvän är nog otrogen, men kolla på MTV, de vet!!!" tillåt mig att få flina...tackar.

Nu ska jag in i duschen som sagt. Ha det gött alla!!

M.V.H Markow

Kommentarer
Postat av: Catja

Åh Erik... du är verkligen den finaste människan i hela vår rubbade värld! Du har så rätt om allting, dina spekulationer är så rimliga och jag kan inget mer än att beundra dem och instämma! Du är verkligen en målmedveten person, vilket är jättebra. Där finns ingen vän som du! Wow asså, säger jag bara... du är så jävla grym Erik! ERIK ÄR BÄST, ERIK ÄR BÄST, HÖR NI DET ALLIHOP!!!!!!!!!!! Jag har alltid sagt att du är smart, och nu säger jag det återigen. Du är så jäkla smart! Hur hög är din IQ? Nej förresten, säg inte det... jag vågar ej mäta mig med dig! <333333333333333333 :)

2009-07-24 @ 10:23:57
Postat av: Cemo

tillåt mig att säga at du har väldigt rätt.

Har själv tänkt på det faktiskt.

2009-07-24 @ 13:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0