Kat(t)astrof

Godkväll!
Missade att skriva igårkväll och i morse, men jag gör det nu och ångrar lite att jag inte gjorde det..

Annars har vi firat mamma idag på hennes dag, hon fyllde 52 glada år :D. Så vi i familjen var i kolonistugan. Det var jag, Mamma, Jimmy, Anneli, Emma (Emmas mamma, två systrar Erika och Hanna). Sen kom Emmas pappa och farfar dit.

För övrigt har jag jobbat idag och fikat med Erica och Nattah på Maddes Café, sen kom Therese dit också. Jag fick beröm för min viktnedgång av alla tre, plus att jag fick tips om hur jag kan göra. Det har jag tänkt på också och ska göra upp en planering med utvärdering, med resultat av min vikt.
Att väga mig och mäta olika delar på kroppen, skriva upp allt med lite datum och göra det en gång i veckan. Varje gång skriver jag in det här i bloggen med har jag tänkt :).
Så får ni följa min viktnedgång mer, precis som jag lovat er.

Igårkväll blev det grillning med folket, det var skitkul. Vi hade riktigt skoj. Hoppas på fler ggr, precis som vi brukar ha :).
Visserligen blev mina hamburgare kletiga och gick i sönder, så dom kastades. Så jag fick lite hamburgare kött av Catja och kompani.
Men när jag stekte mina hamburgare, just när dom gick i sönder, så spelades det upp en sorglig musik på stereon bakom av någon slumpmässig anledning. Det blev så konstigt, det var som om någon hade dött, men egentligen var det mest hamburgarna som gick i sönder :P.

Ikväll när jag kom hem, så stod det en kattunge på gården, bredivd cyklarna. En svart liten stackare. Den var inte så jätte gammal. Riktigt mega gullig var den i alla fall. Så jag tänkte rädda den från att leva ensam, för vi har trott ett tag att kattungarna nedanför på gården är hemlösa och utan sin mamma. Men när jag gick fram till kattungen så sprang den in i ett par buskar, där jag såg en till. Fast en grå-randig kattunge. Men när jag försöker få tag i någon av de, så hoppar en förbannad katt mamma fram! Den började fräsa och glo riktigt ilsket på mig. Så jag backade och gick mot framsidan av huset istället och gick in i porten. Där hittade jag en bit av en papp kartong som jag tog med mig som "Sköld" och öppnade dörren till bakgården och höll pappbiten framför mig och hade koll på katten i ögonen på den, samtidigt som jag sträckte mig efter påsen jag glömde precis vid dörren. När jag fick tag på påsen, så stängde jag dörren fort och gick upp till lägenheten.
När jag kom in genom lägenhetsdörren så gick jag in till mamma där hon ligger och sover, men jag råkade väcka henne och så tittade hon på mig och såg ut som om hon hade sovit i sju år. Jag berättade om katten, just då däckade hon igen och somnade om.
Men den katten kallar jag kat(t)astrof!


Vi har länge snackat om att skaffa en katt till, till Pontus här hemma. Så han får lite mer liv i kroppen och stor lycka, som vi misstänker att han får. Men det är nog bättre att köpa en kattunge istället, känns lite dumt att bli dödad av en katt mamma för en liten stackare. Men ändå vill jag inte ta en kattunge från en katt mamma som verkar bry sig om sina barn.

Nu ska jag gå och lägga mig..jag är riktigt trött. Börjar ju 07.30 imorn bitti, precis som jag har gjort alla andra dagar.

Godnatt på er alla där ute och ha det riktigt gott och sov gott!!

M.V.H Markow


Kommentarer
Postat av: Caz

De va dina hamburgares begravningslåt :' >

2009-07-15 @ 23:05:36
Postat av: mor

det var ju det jag sa om hamburgarna alltså. Måste nog bara ha låtsats vara vaken minns inget om nån katt kram

2009-07-16 @ 04:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0