Vad kvinnor vill ha

Vad är det en tjej vill ha? Är det en snubbe som lever farligt, som gör allt för att verka så ointresserad som möjligt endast för att en tjej verkligen ska få kämpa för honom?
Eller
Är det en snubbe som är snäll, go och kelig. Som gör allt för att få en ointresserad tjej att bli intresserad. Verka tjatig och verkligen visa intresse?

Ibland undrar jag. Man skulle ju kunna expermintera och se vilket som fungerar. Vara den svåråtkomliga killen eller den lättfotade killen.
Men om man nu gör det så kanske man råkar använda fel metod på fel tjej och det visar sig att hon har varit den jätte intresserade tjejen hela tiden och kämpat med att få en medan man själv inte har låtit henne komma åt en.
Eller vill alla tjejer ha den ointresserade killen? Det verkar då locka mest.

Jag har alltid varit den "snälla rara underbara romantiska killen",
Jag har alltid sagt "Men säg till när du är redo, så ordnar vi det på bästa sätt för du ska få det bäst" eller "Hör av dig när du känner för det, jag väntar på dig ändå"
ibland fungerar det och ibland inte. Men då det fungerar, är det när tjejen leker med en, eller när hon är osäker och inte vet hur hon ska göra?


Jag tar gärna emot svar på mina frågor och funderingar. Men ingen tröst, för jag skriver inte detta för att jag känner mig ensam och olycklig, det är bara för att få veta hur det egentligen ligger till. Tröst och en det-fixar-sig-kram är fint och snällt, men det är inte det jag söker nu. Jag söker endast svar

Kommentarer
Postat av: A

Det skiljer sig från person till person. Men en kille som har lite spänning och ändå visar intresse ..det brukar oftast lufta tjejens ego en bit.

Tjejer brukar gilla att bli uppvaktade..gullade med.. få massa komplimanger.. men inte alla.



Du ska inte heller vara naiv.. vara den som alla kör med. Det är inte schysst mot dig.



På något sätt så verkar det som du ifrågesätter dina egna funderingar.. verkar som du inte riktigt vet vad du vill och vill prova dig fram.



Du borde egentligen bara vara dig själv.. verkar som det har funkat än så länge.

Men men du kan ju prova nya saker med



mvh A

2009-07-12 @ 19:30:34
Postat av: maja

Jag tror på att det måste finnas en balans; Man vill varken ha en avvisande eller en efterhängsen kille. Men detta är ju naturligtvis individuellt. Ja, man ska vara snäll och visa intresse, men inte verka desperat. Man ska inte säga på första dejten att: Du är så underbar! Gift dig med mig! (Ja, jag har varit med om detta.) Man ska inte heller vara taskig och visa noll i intresse. Så mitt svar på om man ska vara svåråtkomlig eller lättfotad - ingetdera! Man ska varken överge sig själv för en annan människa eller vara totalt kompromisslös.



I dina citat om vad du själv skulle säga till en tjej verkar det som att du överlämnar dig själv lite för mycket. Man kan säga så till någon man varit tillsammans med länge, men inte på de första träffarna. Man måste visa att man kan vara självständig också. Det kan bli farligt för en själv om man överlämnar sig själv för mycket och för tidigt.



Lycka till på jakten!

kramar



2009-07-12 @ 22:15:33
Postat av: C

eller så kanske en tjej inte vill ha en kille? ;)

Inte alla i alla fall.

2009-07-12 @ 22:46:51
Postat av: mor

det är the bad guy som är mest intressant tror jag tyvärr vi människor är konstiga

2009-07-14 @ 06:13:36
Postat av: Anonym

Huvudsaken man står för den man är och inte krånglar till det hela. Kram mormor.

2009-07-14 @ 09:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0