Dåligt samvete

Hej.
Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har tränat och det känns som att jag svikit min vän Fredde. Senaste tiden vi har varit på gymmet, har jag inte orkat vara där så länge och inte tränat samma som honom.
Jag känner skuld och elände.

Men nu har vi tagit en veckas paus ungefär, så jag vill gärna träna från och med imorn igen på nytt till ett bra tag till, men jag känner mig seg och trött efter jobbet.
En sak jag har tänkt ut, som borde hjälpa lite är att jag ska jobba denna veckan inom samma verksamhet men på ett annat ställe och det är snett mittemot gymmet. Så när jag slutat jobbet, har jag tänkt sticka in på gymmet och träna, sen hem och ta det allmänt lugnt. Jag slutar ju runt 16.00, så det borde bli bra :).

Jag vill verkligen satsa allt jag kan på gymmet och köra så mycket motion och magträningar som bara går. Muskler känns inte lika viktigt att bygga upp än. Jag vill gå ner i vikt och se en förvånad min på mig själv och på andra. Sen ser ju samhället lite annorlunda ut numera. Man måste se ut på ett helt annat sätt.

T.ex såg jag och Fredde några på tivolit i borstahusen igår, 4-5 tjejer som var runt 12,13 år som klädde sig i korta shorts, små tröjor, coola kepsar och gick som om de vore tuffa. Så jag sa det till Erica, då sa hon något som var väldigt smart sagt och som jag inte har tänkt på samma sätt förut och det var att det är inte bara tjejernas fel att de går klädda så. Det är hur dagen ser ut nu mera som har fått de till att göra så, kanske för att bli accepterade? Kanske gillar de att gå klädda så, men var har de isåfall fått idén ifrån? Media, grupptrycket och samhället. Det är lite synd att det ska vara så, men allt ändras ju hela tiden.
Mode blir gammalt och gammalt blir på nytt mode. Ibland i en annan stil, men gammalt. Och ibland gammalt och originellt.

Titta på mig..jag har fått för mig att jag måste se ut som en modell med magrutor och en massa muskler för att kunna få en tjej, det är så det har sett ut för mig för tillfället. Man har varit med folk ute och festat, eller bara gått en runda på stan eller legat på stranden och solat. Vem har tjejerna kollat in? Killen med dom dära magrutorna eller slarvern med en kulmage.
Det är en massa sådana grejer man går och funderar på hela tiden.
Samhället accepterar inte en tönt som lever på sitt eget sätt. Jag trivs med att vara en tönt, som lever på mitt eget sätt. Som gärna delar med sig av sin humor och gömmer inte sitt "fula" skratt.
Jag dömer inte alla tjejer, egentligen dömer jag inte en enda tjej, eller kille. Det enda jag försöker få ut är mina känslor och mitt evigt tänkande om dagens nutida egenskaper, dagens samhälle och tänkande.

Man saknar tiderna när man kunde gå runt och känna sig stolt att man hade en tjej bredvid sig, som man visste verkligen älskade en och tittade på en med dom glittrande ögonen som lyste ett solljius som klingade vackert med solens strålar.
Man kunde hålla en kall hand som till slut blev varm av ens egen värme. Strycka sin tumme lätt och försiktigt på hennes hand. Känna hur hon kramar ens hand lite hårdare men mjukt och försiktigt.
Man kunde känna sig stolt och känna att man var bäst för en stund. Bäst över sig själv utan att känna sig egoistisk.
Dra skämt, få höra skämt. Skratta utan att skämmas, prata i timmar utan att tänka på att tiden går och klockan slår.
Kunna ha ett mål, som man kände att man skulle kunna nå. Med stöd och mod om att kunna bli bättre.

M.V.H Markow

Kommentarer
Postat av: Caz

Faen va ja blir berörd av detta X'D

Du är ingen tönt! Du är modig som vågar va dig själv, o tror på dig själv :'D O ditt skratt e inte "fult". De e så jefla grymt! Vad gör en gladare än de skrattet? E nog de vackraste skratt ja nånsin hört.. :' >

Fortsätt så Erik. Bli inte påverkad, du e perfekt som du e.

2009-06-21 @ 13:18:16
Postat av: E

Ge inte upp med gymmet erik, du är stark och du kommer klara det, tänk om någon månad så har du tjänat på att träna! Det är så jag tänker. & nej du måste inte se ut som en modell eller ha magrutor för att få en tjej? alla hittar den rätta.

2009-06-21 @ 13:56:51
Postat av: Catja

Du ska inte känna skuld över träningen. Det finns säkert en anledning till varför du inte tränar lika mycket som du brukar. Att man tappar träningsmotivationen ibland är fullkomligt normalt. Oftast beror det på hur man själv mår, humöret styr mycket. Känn inte skuld över detta. Du kanske pressar dig för hårt med träningen, vilket är mycket troligt eftersom du endast tänker på att få magrutor, gå ner i vikt etc. Det är ett mål du har satt upp för dig själv. Och detta målet tar sin lilla tid att uppnå. Jag tror kanske att du vill se resultat snabbt, vilket du inte har sett ännu och därför förlorar du motivationen för att träna. Du måste ha tålamod. Jämför dig inte med andra (i detta fallet Fredde). Tänk istället såhär:

Fredrik har tränat längre än vad jag har.



Erik? Det verkar som om du har missat en sak.

Jag och alla andra älksar dig för den du är!

Du är verkligen ingen tönt, tvärtom och ditt skratt är allt annat än fult! Erik, du verkar ha lite dålig självkänsla nu, men vet du vad? Det har alla ibland. Det kan man inte springa ifrån fast än man är proffs på löpning.



Erik, du är fin som du är. För mig spelar du ingen roll hur du ser ut, för du är ändå samma gamla goa Erik. I mina ögon är du alltid vacker.



Om du vill prata om något, vet du att du kan vända dig till mig.



Älskar dig Erik - liksom alla andra gör!



Många kramar!

2009-06-21 @ 14:12:57
Postat av: sofie olsson

dudue. du ska absolut inte känna skuld eller något sånt, ibland behöver man paus. sen hittar man motivationen igen då kommer man igen. fortsätt kämpa på så löser de sig. Och jag ser inte dig som en tönt verkligen inte, man ska inte döma folk beroende på deras utsida utan på deras insida. dem som dömer folk fel , det är dem som de är fel på inte någon annan. ! :D du har en guldstjärna i min bok! :D

2009-06-21 @ 18:01:10
Postat av: mor

Du ska vara stolt över dig själv du är en toppenkille vi har så kul ihop du och jag glöm inte att du är en tolerant person det är en egenskap som många fler skulle ha ä d

2009-06-21 @ 19:59:15
URL: http://markow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är då stolt över att du är mitt barnbarn när jag ser hur du kan formulera dej, dina texter är bara, ja bra. Kram mormor.

2009-06-22 @ 19:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0