Jobb, glömska och korv

Godkväll!
Nu är jag rätt slut i kroppen, det har varit en lång dag. Först jobbet i 8 timmar, sen hem och efter det till Örja och grillade hos Fredde :).
Men min dag har varit helt åt skogen! Jäkligt underbar dag med jobb och folk, men har en sabla otur..

Jag var på jobb till 15.30, sen stack jag hem i min lugna takt gåendes hem. Släpandes på två påsar, en med träningskläder och den andra påsen med lunchlådor. När jag väl kommer hem, kommer jag till lägenhetsdörren och ska låsa upp. Samtidigt pratar jag med Fredde i telefon. Då märker jag att jag inte har mina nycklar med mig. Dum som jag är så, säger jag det till Fredde i telefon. Gissa vad han gjorde..skrattade nästan ihjäl sig :P.
Jag satte mig i  trappen och funderade på var mina nycklar kunde vara, sen la jag och Fredde på och jag satt där och såg dum ut.
Grannar kom, grannar gick.
Men så stannade en granne till och frågade om jag var utelåst. Undra hur han kunde förstå det..visserligen såg jag kanske lite vilsen ut :P.
Så sa han typ "Här kan du sitta länge" och gav mig en öl. Det tyckte jag var rätt roligt.
Jag ringde mamma för att se om hon var i närheten, men då visade det sig att hon var i Hbg och jobbade..jag kände mig ännu mer dum..jag tänkte att nycklarna förmodligen låg i några andra byxor eller på bordet i vardagsrummet..men så ringde jag en stund senare min kollega, råkar ha hennes nummer eftersom jag har känt henne genom hennes dotter som jag har känt i över 10 år.
Så frågade jag snällt om hon kunde hjälpa mig och se om nycklarna var kvar på jobb..så vi stack dit, då hittade jag både mina hem nycklar och min plånbok som jag hade lagt i ett skåp.
Så jag har lärt mig en sak..där ska jag inte ha mina grejer igen :P.

När jag väl var hemma igen, så var det dags att äta palt. Tänkte äta det innan jag stack till Fredde och grillade, så jag inte skulle behöva äta så mycket korvar :P. Men ändå tryckte jag i mig 10 korvar :P.
Men i alla fall så när jag åt min palt med lingon så satt jag framför datorn och åt (Ful vana). Jag hade tallriken på knäet, som brukar fungera alldeles utmärkt..men så tippar tallriken!! Så det hamnade lingon och grejer på mattan..visserligen är det nog inte så bra att skriva om den olyckan här, för mamma läser bloggen varje morgon..
Men jag vill ju berätta om min maximala otur..
Jag städade ju såklart upp efter mig, så det syns nog inte så mycket ändå :).

Sen var det dags att dra iväg till Fredde, så jag köpte korv och korvbröd. Jag köpte två paket korv ifall någon skulle bli utan.
Så jag stack ut till Fredde med cykeln, lite senare än väntat..men vad gör man :).
När jag kommer dit, så snackar vi lite och grillar lite. Samtidigt väntar in Martin, Micke och Sara. Till sist kom de också dit och grillade med oss, som var tänkt :). Därefter blev det rätt mycket snack om saker och ting och en massa skämt med en massa skratt :).

En störtskön dag och underbar kväll! Tack för denna dagen alla inblandade :D.

Nu ska jag snart gå och lägga mig..jag är riktigt trött. Ska ju upp 06.00..så det får bli lite timmar att sova åtminstone. Egentligen skulle jag sova längre hade jag tänkt, genom att lägga mig runt 21.00 - 22.00. Men det skiter sig varenda gång jag tänker så :P.

Godnatt allihopa!!!

M.V.H Markow

Kommentarer
Postat av: tuss-

Du får nog sluta tänka att du ska lägga dig tidigt , så kanske du kan sova normal tid haha :) älskar dig vännen , till klantskalle ;) <3

2009-06-24 @ 23:50:01
Postat av: Sofie Jochumsen :D

Hej hej Erik.

Vilken j*vla otur du har haft idag.

Märkte mamma något med mattan?



Läser din blogg nästan varje dag, det är väldigt roande :D



Ska gå och lägga mig nu, ha det så bra.

Natti natti.

2009-06-24 @ 23:56:45
Postat av: Anonym

hahaha, maxad otur. : D som jag när jag skulle låsa upp på ip och glömde att jag inte hade låsat upp ännu jag bara de funkar inte . hahahaha.:D

2009-06-25 @ 00:05:17
Postat av: mor

hm morr

2009-06-25 @ 05:21:05
Postat av: Ellz

Hahha du är klantig erik (=

2009-06-25 @ 06:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0