- Hej! - Tjenare!!...hmm..vem var det?

Godmorn folket!
Nu sitter jag som vanligt framför datorn, ser tv och dricker mitt goa kaffe. Jag har inte rökt så mycket denna morgonen, pga kassa cigg..men det känns som det är läge idag att inte röka så mycket, tänker jag inte så mycket på att sluta så känns det som att det går lättare. Men jag får se hur det blir med denna dagen.

Min rubrik på detta blogginlägget handlar inte om cigg, eller mitt kaffe som ni har hört så många ggr om.
Det handlar om när jag är ute och folk hälsar på avstånd. De kan vinka och säg "Hej!" eller bara vinka. Jag står och ser dum ut och vinkar glatt tillbaka. Vare sig det är en person jag inte känner eller känner väl.
Det enda som känns fel är att jag inte alltid vet vilka det är jag vinkar tillbaka på, tänk om det är någon man är sur på, så tror personen "Jaha..nu är allt lugnt..han vinkade tillbaka" medan jag tänker "Vem tusan var det?"
Jag överdriver en liten gnutta antagligen, eftersom det känns väldigt jobbigt för mig, men andra kanske upplever det annorlunda.

Nu tänker ni säkert "Men vadå då, vinka inte tillbaka då :S" Men det är bara det att jag vill inte vara oartig. Jag vill inte se någon vinka..titta på personen och försöka se vem det är, sen bara gå därifrån utan att hälsa tillbaka. Det känns ju oerhört taskigt..

Hade nu alla jag känner läst bloggen och jag hade fått veta det, så kanske folk hade förstått..så kunde jag strunta i att hälsa när någon hälsar på mig på avstånd, men så kan folk berätta för mig senare "Jag såg dig förut" och ändå veta varför jag inte hälsade tillbaka. Det hade underlättat.

Nu tänker en annan säkert som läser detta "Skaffa glasögon då!!" Ja, jag ska. Ska bara jobba denna sommaren. Så ska det ordnas.

Men jag får gå fram till personer som hälsar och se vem det är fram tills jag har glasögon, som jag inte vill ha. Men linser har jag provat och det var ett riktigt elände. 

Bara ingen ser mig som dum i huvudet nu, för det är jag dock inte! :D

Jag och mamma ska förmodligen äta morsdag-mat idag.

Nu ska jag gå, men ni får ha det så underbart bra därute!!

M.V.H Erik 

Kommentarer
Postat av: My

haha naaw. jag brukar kolla åt annat håll när jag ser någon hälsandet kan bli problem med. lycka till med sluta röka :D

2010-06-01 @ 09:28:36
URL: http://myjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0